Hjemmebesøg

‘Skole/hjemsamtaler’ på Løgumkloster Friskole

Vi kommer hjem til jer mindst een gang i hver klasse (- i Lilleklassen, i Mellemklassen og i Storeklassen). Så snakker vi om, hvordan det går i skolen…

Vi afsætter god tid til snakken, og vi kommer rundt omkring mange ting:

Hvordan trives barnet? Hvordan går det fagligt? Er der nogen ting, vi skal have samlet op på eller ændret?

Det er et rart besøg, hvor vi ogå hygger os og får snakket om løst og fast -, alt det, vi ikke altid når i en travl hverdag.

Derudover vil vi, en gang om året, til de forældre og elever der ikke får hjemmebesøg det år, invitere til en konsultation her på skolen, af 15 min. varighed, for at give en kort status, fagligt som socialt.

Er der i dagligdagen brug for at snakke om noget akut opstået, tager vi kontakt med det samme og arrangerer et møde efter behov. På samme måde forventer vi, at forældrene tager kontakt, hvis der pludseligt sker et eller andet ‘anderledes’. Det er bl.a. sådan, vi kan imødegå, at ting udvikler sig og ikke vokser sig større, end vi kan gøre noget ved det.