Socialt mellemklassen

Socialt

Trivsel i Mellemklassen

I mellemklassen handler det meget om at finde sine egne ben at stå på, både socialt og fagligt. Igennem årene i Lilleklassen har de fået en tryg start på skolegangen, og de er godt i gang med de faglige kundskaber, så nu er der tid til at fordybe sig, og finde sin egen stil, – og det skal der være plads til.

Der bliver brugt tid på konflikter og diskussioner, og der bliver brugt tid på at have det sjovt og på at lære en masse.

Klassen er ”ny” hvert år, idet de ældste er gået videre til storeklassen, og vi har fået et hold ind fra Lilleklassen. To klasser er ”gamle i gårde”, og det er rigtig dejligt, for de ligger inde med en masse erfaringer, som de kan dele med de nye. Derfor bruger vi hvert år nogle dage, hvor klassen arbejder med værdispil, for at finde frem til, hvad der skal til for at det er rart at være i mellemklassen, så alle trives bedst muligt.

De snakker, diskuterer og kommer frem til de vigtigste udsagn, der beskriver hvordan de vil have det med hinanden i klassen, og hvilke forventninger de har til undervisningen og hinanden.

Du kan læse Mellemklassens klasseaftale for i år her: Mellemklassen UVMP

Arbejdet med klasseaftaler og UVM med eleverne tager afsæt i elevernes overordnede arbejdspladsvurderingsplan, som du kan læse her.

For at hente og læse filen skal du have programmet ‘adobe reader’.
Hvis ikke du har det, kan du hente det her