Årsopgave og projektugen

Årsopgaver og Projektuge

For at ruste eleverne til at skrive en god projektopgave i 9. klasse, starter vi i det små

“Årsopgaven” hedder det fra børnehaveklasse til og med Mellemklassen, og det er hjemmearbejde hos jer i familien.

I Lillehuset skrives opgaven med stor støtte fra forældrene (og til dels lærerne), men gennem Mellemklassen skal eleverne gradvist slippes, så de til sidste skriver selvstændigt – selvfølgeligt med støtte fra forældrene men mest i samarbejde med lærerne.

I Storeklassen får eleverne en hel uge – ligesom i 9. klasse, – hvor de skal koncentrere sig om at skrive projektopgave. 7. klasse skriver på skolen, 8. klasse kan selv vælge, og 9. klasse skal skrive derhjemme. Hermed får de øvelse i meget selvstændigt at disponere deres tid. Lærerne er nu den primære samarbejdspartner i processen.

Forældre er velkomne til at komme og overvære deres eget barns fremlæggelse. Dette planlægges i samarbejde med skolen.