Kulsølejren

Her er den helt unikke mulighed for at jeres børn kan øve sig på at være uden telefon og andet teknik, i det meste af en uge! På Kulsølejren er der ingen elever med mobiltelefoner, computere eller elektroniske spil! Det giver en helt ny oplevelse af nærvær og ro, som de måske ikke ellers kender til.

Lejren ligger i noget af Danmarks flotteste natur i Midtjylland tæt ved Nørre Snede og Tørring, og det er én af årets absolutte højdepunkter. Vi bygger køkkener af rafter, hugger brænde, sejler i kano, spiller bold, sover i telt, laver god mad over bål, leger i skoven og ved søen, og så “er” vi ellers bare. Alle børn er inddelt på tværs af årgangene i familier med 2-3 voksne, og her hjælpes man ad om de opgaver, der er ved at leve en uge på primitiv vis. Det er en meget anderledes og personlig udfordring, og mange af børnene oplever det som årets absolutte højdepunkt.

Fredag eftermiddag kommer forældrene op og så kan de lige få lov at snuse til atmosfæren omkring bålet og i området inden der er fælles oprydning. Lejren pakkes sammen og blæses af, nogle forældre vælger at tage madkurv med og spise inden de kører hjem, andre pakker de trætte børn i bilen og kører med det samme. Fælles for alle deltagere er, at vi glæder os til at komme hjem i et tiltrængt bad.

Kulsølejren ligger altid i den andensidste uge inden sommerferien som en afslutning på skoleåret.